tiistai 3. kesäkuuta 2014

Siivouksesta vielä ...


Eilen tuli yllätyskeikka erään asiakkaan kotiin:

viidenteen kerrokseen, missä on monta ikkunaa, parvekkeiden ikkunat

- odottivat meitä kahta siivoojaa. Onneksi oli työkaveri mukana.

Minä aloin voida huonosti jo ensimmäisen ikkunan kohdalla, mutta

onneksi ikkunoita voi siirtää sisälle päin... Mutta silti pelotti seistä

korkealla ja nähdä korkeita rakennuksia ja tein tietysti virheen:

katsoin alas...

Mielikuvitukseni alkoi laukkaamaan, että nyt tipun alas...

Googlesta poimin minulle todella osuvan runon:


mädät lohkeilleet

ikkunanpuitteet

viides kerros

kurkota, myös se nurkka


Myönnän nyt, että viimeisen ikkunan kohdalla jätin nurkan

pesemättä, en yksinkertaisesti uskaltanut riskeerata.

Toivottavasti saan anteeksi.

On kovaa olla siivoojan ammatissa, mutta olen saanut

mahtavaa palautetta siivousfirmasta. Olen saanut jopa

t-paidan sekä fleecetakin, kaippa se kertoo jotakin:

enhän ole edes koulutettu siivooja !

Saan leipää kotiin.

Poimin googlesta  aika rajun runon:

Siivooja minusta tuli

viimeinen suursiivous, elämä

käpertää sormet kuin luudanvarsi.

Siivooja tulee aamuyöstä

laappimaan muiden paskoja

se linttaa työhön

kun muut palaavat.

Se elää paskasta,

se on paskaa ja

aina sitä särkee

sen luut kuluvat

lattioiden konttaamisesta.

Politiikot valehtelevat

he eivät yksinkertaisesti tiedä.

- Kuoliko? Jätä siihen

kyllä siivooja korjaa.



Minulla on ollut tähän mennessä hyvää tuuria:

imuroida ja pestä lattioita todella siistissä paikoissa.

Vain aika tekee tiukkaa, pitää olla valmis esim. neljässä

tunnissa. Tiedän miltä yllä olevan siivoojalta on tuntunut

mennä aamuyöllä siivoamaan.

Olin eilen aamuyöstä jo töissä, sekin on erittäin siisti firma.

Tällaisin ajatuksin,

Salaisen puutarhan emäntä


Jk.

Ihana kuva poimittu googlesta.

Sama

Ei kommentteja: