lauantai 3. toukokuuta 2014

Kunnioitan siivoojia nyt todella ...


Olen nyt saanut töitä: siivoojana ! Vaikka olen ollut suurimman osan

elämästäni  epäpätevänä opena, ja viime syksynä luulin saavani

omalta ammattiliitolta työttömyysrahaa mutten saa, kun olen yliopistossa

kirjoilla!

Pääsin yksityiseen, ruotsinkieliseen firmaan töihin, mikä todella tekee

minulle hyvää puhua ruotsin kieltä. Olen aina osannut kirjoittaa ruot-

siksi, mutta se puhuminen toisen ruotsinkielisen kanssa on aivan

ainutlaatuista.

Mutta työkuvaan:

Olen ollut ihan poikki, totaalisesti, siivoamisesta! Mutta siinä on

jotain hyvääkin: olen laihtunut ! Kävellä rullaportaita alas ja ylös

on tehdä minut ihan hulluksi, mutta nyt huomaan: alan jaksaa

paremmin ja paremmin. Kantaa ämpäriä tai pölyimuria ...

Mutta... tunnen olevani niin arvokas ihmisenä, siivoojana, kun sain

eilen pomolta hyväksynnän tiimiin kuulumisesta.

Vapunaattona lähdin mökille, isäntä oli talvilomaansa viettämässä

ja näinollen oli pitempään mökillä.

Olen aina ollut kömpelö veneeseen menemisessä tai veneestä pois-

tumisessa: minulle vapun aattona oli täydellinen paskamainen pisara,

kun isäntä erehtyi sanomaan, tämä on tosi helppo juttu ...

Pyysin sanomaan uudestaan ja uudestaan, että MITÄ...

Sanoin isännälle, etkö kömpelyyttäni ole huomannut tai tiennyt

nyt näinä lähes 40 vuoden ajan...

Se, että sanoi: tämä on tosi helppo juttu ... Sai minut päättämään,

että muutan Helsinkiin nyt syksyllä, jotta saan keskittyä graduun

sekä päättöharjoitteluun ( viisi + seitsemän viikkoa Helsingissä)

sekä minua kiinnostaa opiskella suomi toisena kielenä.

Suomi toisena kielenä kestää yhden vuoden, tämän haluan aivan

ehdottomasti suorittaa, jos minut  vain valitaan.

En jätä vanhempiani pulaan, mutta nyt tämä viimeinen vuosi

Helsingissä on minun tärkeimpiä päätöksiäni valmistumisen

kannalta.

Nyt maanantaina (5.5.) haen asuntoa vuodeksi. Tiedän, ettei

isäntä tule hyväksymään yhtään... Saa ajatella vuorostaan,

miksi sanoi:

...tämä on tosi helppo juttu ... 



Ylpeä siivooja alias Salaisen puutarhan emäntä



Jk. Kuva googlattu ;)

Sama














2 kommenttia:

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Onnea työpaikasta...näinä aikoina on saavutus yleensä työpaikkaa saada...:)

Koo:) kirjoitti...

Mä olen koko ikäni arvostanut siivojan työtä ylitse muiden.
Johtuen siitä, että äitini on siivooja, ja varmasti alansa ykkösiä.
Siinä missä kaverini eivät noteeranneet siivojien työtä laisinkaan, minä tervehdin koulullakin iloisesti ja saatoin jäädä juttelemaan.
Nyt aikuisiälläkin olen muistanut mm.tarhojen siivoojia jouluisin, ja opettanut omiakin lapsiani kohtelemaan siivoojia kaikella kunnioituksella.
Siivoojat tekevät raskasta ja erittäin aliarvostettua työtä, vaikka todellisuudessa sen pitäisi olla arvostettua ja hyvä palkkaista hommaa.
Pää pystyyn siis, ja pidä kiinni omista unelmistasi!